Wednesday, May 23, 2007

En bok vender hjem

En leser sendte meg dette bildet, som er tatt i en pause under en sykkeltur på Cuba nylig. I hvert fall to av dem leser Hermanas. Noe som minner meg om en annen strandscene, på Playa de la Ropa utenfor Zihuatanejo i Mexico for drøyt ti år siden. Det var lavsesong, og det var nøyaktig to — 2 — personer på en kilometerlang hvit sandstrand. Den ene var jeg, som kom gående, den andre en middelaldrende dame som hadde slått seg til med strandstol og lesestoff. Da jeg kom nærmere, så jeg at hun leste «El Mundo del Sofia». Jeg kan huske jeg tenkte: «Jøss, her har visst Jostein fått en hit!»

2 Comments:

At 24 May, 2007 00:25, Anonymous Anonymous said...

Perfekt! Å lese "Hermanas" på Cuba. Mmmmm...

Å lese "Hermanas" i Norge får deg dit også. Faktisk. Instant Cuba. Og DET er nesten enda mer - perfekt?! ;-)

 
At 13 August, 2007 21:43, Anonymous Anonymous said...

Æh. Det er så mye bråk inne på den andre bloggen din.

Jeg ville bare fortelle at jeg leser deg, og at du inspirerer meg til å skrive litt selv. Ikke noe storslåtte greier, men dog.

Og så ville jeg si takk. Penger er sikkert en fin lønn for å skrive, men jeg ville nå bare si takk.

 

Post a Comment

<< Home