Friday, October 13, 2006

En svimlende følelse

Nervepirrende tider for en ussel «romancier» denne uka; rett over helgen publiseres den sjette romanen min, Hermanas. Tre års arbeid — rett i dass? Eller ikke?
Dette fins det proffer som skal svare på. Heldigvis fins det også amatører som bare skal lese den.
Boka er lang; 478 sider. Jeg synes den har handling og bredde til å forsvare den voldsomme papirbruken, men det er ikke lett å fortelle til et menneske som skal lese et par dusin romaner og fortellinger til før bokhøsten er over.
Dette innebærer også at trippelmorder-kontrefeien min blir spredd utover det ganske land i noen dager. Jeg ber på forhånd om unnskyldning. Det skal ikke gjenta seg, på en stund. Skjer det noe mer enn alminnelig interessant i mediene, kommer jeg til å linke til det her.
Nå, natt til fredag, er det som å stå på kanten av stupet og kikke ned. Jeg har høydeskrekk.

-- Torgrim

1 Comments:

At 02 November, 2006 14:13, Blogger Henrik said...

Endelig en oppdatert versjon av "egg files" samt en blogg - gleder meg til å lese de engelske artiklene som jeg tidligere har gått glipp av. Hermanas er lagt til på ønskelista til jul - og den vil bli lest. Kanskje fler ganger til og med - som de andre... ;-)

 

Post a Comment

<< Home